Pásový dopravník sa používa na pozd?žny transport hlavne pre gu?atinu menšieho priemeru. Zvy?ajne býva za rozjednocova?om gu?atiny 104, kaskádou 102 alebo za jedno alebo dvojre?azovým prísunovým dopravníkom 106, 107. Základom dopravníka je dopravný pás pohybujúci sa po val?ekových stoliciach alebo v plechovom koryte. Konštrukcia je spravidla robustná z oce?ových profilov a výpalkov, ?o zabezpe?uje dlhodobú životnos? dopravníka. Pevnos? a typ pásu sa ur?í pod?a hmotnosti prepravovanej gu?atiny a rýchlosti transportu. Šírka pásu sa ur?í pod?a priemeru gu?atiny. Pohon je zabezpe?ený elektromotorom pomocou hnacieho bubna. Napínanie pásu je spravidla mechanické pomocou napínacieho bubna. Rýchlos? sa môže regulova? prostredníctvom frekven?ného meni?a. D?žka dopravníka býva od 3 do 30 m. Dopravník sa dá doplni? aj o rota?né horné vyrážanie.
Nasledujúci dopravník býva spravidla prísunový dopravník s jednostranným alebo obojstranným vyrážaním 109 a 110, dopravník pre detektor kovov 115, dopravník k odkôr?ova?u 116, vstupná rolka do odkôr?ova?a 117, alebo triedi? gu?atiny 118.
<< >>