Prísunový dvojre?azový dopravník slúži na pozd?žny transport gu?atiny do píly alebo skladu gu?atiny. Používa sa naj?astejšie na dlhú gu?atinu od 8-24 m alebo na gu?atinu s vä?šími priemermi. V?aka dvom re?aziam je konštrukcia dopravníka podstatne širšia ako u jednore?azového prísunového dopravníka. Používame ho aj v prípade krátkej gu?atiny pri zmene prie?nej dopravy na pozd?žnu. Zvy?ajne býva za poklada?om gu?atiny 104 alebo kaskádou 102. Konštrukcia je spravidla robustná z oce?ových profilov a výpalkov, ?o zabezpe?uje dlhodobú životnos? dopravníka. Základom dopravníka sú dve pozd?žne re?aze, na ktorých sú privarené unáša?e. Unáša? môže by? celokovový s hardoxovými klznými platni?kami alebo kombinovaný s technickým plastom PE1000. Gu?atina je prepravovaná na unáša?och po hardoxovom alebo plastovom vedení. Ve?kos? re?azí sa ur?í pod?a hmotnosti prepravovanej gu?atiny a rýchlosti transportu.
Pohon je zabezpe?ený elektromotorom pomocou hnacieho re?azového kolesa. Napínanie re?aze môže by? mechanické alebo hydraulické, závisí to od d?žky dopravníka a požiadavky zákazníka. Dopravník je vhodné doplni? o centrálne mazanie. Rýchlos? sa môže regulova? prostredníctvom frekven?ného meni?a. D?žka dopravníka býva od 6 do 50 m. Dopravník sa dá doplni? aj o merací rám. Pod dopravník sa zvykne dodáva? aj redlerový dopravník 403 na odsun kôry. Nasledujúci dopravník býva spravidla prísunový dopravník jednore?azový 107, prísunový dopravník s jednostranným vyrážaním 109, prísunový dopravník s obojstranným vyrážaním 110, dopravník pre detektor kovov 115, dopravník k odkôr?ova?u 116, vstupná rolka do odkôr?ova?a 117 alebo triedi? gu?atiny 118.
<< >>